Ahad, 10 Julai 2011

suasana kampungku


gambar kenangan time kenduri arwah makcik (kakak bapa)...makcik meninggal dunia pada jam 7 malam di Hospital Kota Belud 2/06/2011...

aku tak sempat nak tengok wajah beliau tetapi aku sempat melawat makcik time di hospital dulu...
salam takziah untuk semua ahli keluarga makcik...semoga roh makcik di tempatkan dikalangan2 orang yang beriman..~~Al-fatiha~~



dari hari pertama hingga la hari yg ke7 aku ada di kampung...nak tolong apa yang patut....

gambar di sebelah tu gambar jiran2 bergotong royong memasak untuk kenduri 7...terima kasih kakak loi sebab dia yang mengetuai pasukan memasak time tu...



gambar yang di sebelah kanan ni pula time kenduri dah habis....orang dapur dah siap berkemas la....
hehehe....ni pula gambar bersama cikgu Ani....tengah berehat selepas basuh pinggan mangkuk, tapi cikgu Ani je yang membasuh...aku tak dapat la menolong sebab ada anak kecil...maaf yea..




aik lain macam je tempat ni....kalau korang nak tau ini la tempat pengeluaran cendawan tiram....kat kampung ada tau...

senang la sikit kalau mengidam nak makan cendawan..petik sediri pun boleh..(macam petik buah la pulo).tak payah lagi nak gi kedai/pasar.....

rindunya dengan masjid ni....ni la masjid kampung ku...di sini la kami berkumpul sewaktu ketika dahulu hingga kini (mengaji, kenduri, sembahyang terawih, sembahyang hari raya dan macam2 lagi aktiviti keagamaan.)



gambar ni pula diambil betul2 didepan pagar rumah kampung ku...hehehe...biasa la jalan kampung....


aku juga nak ucapkan terima kasih kepada yang tukang ambil gambar ini...hahaha..siapakah gerangannya itu?jeng jeng jeng.....Cikgu Ani?...






http://rostinimajin.blogspot.com

2 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...