Jumaat, 8 Mac 2013

Assalammualaikum wbt....salam 1 malaysia...salam Jumaat buat pengunjung blog ku ini....
korang semua sihat x?....Alhamdulillah...syukur...yg sihat teruskan perjuangan n yang kurang sihat pla rehat la secukupnya....mudah2an cepat sembuh....

emmmm....hari ni hari terakhir aku di Pulau Labuan ni..esok flihgt jam 7:45am....tapi bkn la terakhir terus...cuma ikut suami balik kg kat Melaka...anak2 pun cuti sekolah la nampaknya....ala bukannya nak g melancong pun....klu melancong xde la nak ganggu suami kerja n anak2 sekolah....kali ni balik kg sebab nak melawat keadaan kesihatan ibu mertua....dgr khabarnya dah masuk wad sejak isnin lalu sebab kencing manis....

Sebelum memulakan perjalanan

Sebelum keluar dari rumah, baca la "Bismillahirohmanirohim"...
kemudian baca Al-Fatihah 1x dan melangkah kaki kanan dahulu dan baca la doa ini



"Bismillahi tawakkaltu'allahi lakhaulawala quwattailla billah"


Ertinya:"Dengan nama Allah aku menyerahkan diriku kepada Allah, tiada ada daya upaya melainkan dengan pertolongan Allah".




Sebelum menaiki kenderaan bacalah doa ini.Riwayat ada mengatakan jika dalam sebuah kapal ada cuma seorang sahaja yang membacakan doa ini, insyaAllah akan selamat sepanjang perjalanan.


Ertinya:

“Maha Suci Tuhan yang telah memudahkan kenderaan ini untuk kami, sedang kami sebelum itu tidak terdaya menguasainya. Dan sesungguhnya kepada Tuhan kamilah, kami akan kembali!”
(surah Az-Zukhruf  13-14)

inshaAllah..segala perancangan diserahkan kepada Allah je.


http://rostinimajin.blogspot.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...