Khamis, 1 Januari 2015

TAHUN 2015

Alhamdulillah...syukur Ya Allah....
ini coretan yang lalu..1hb Januari 2015 punya cerita...( aku taip 4hb feb )..
hari ini cuti sempena tahun baru 2015...opppsss...aku xsambut tau...emmm...sekolah pun tinggal beberapa hari lagi nak bermula...so..en suami yang tercinta ajak kami sekeluarga pergi bercuti...kemana??..Pulau Labuan la....
( malam tahun 2015 ) bertuahnya jadi pelancong hari ini....mesti la bertuah sebab di Pulau Labuan dorang xsambut ambang merdeka dgn bunga api tau...tapi dengan berselawat ke atas nabi..Malam Cinta Rasul...
ini la keadaannya malam tu...tapi keadaan tidak menizinkan aku, encik suami tercinta dan anak2 duduk lama sebab anak kecilku xberapa sihat...demam...xpe la sayang..lain kali IN SHAA ALLAH, kita pergi lagi ke tempat2 mcm ni ya...jom kita rehat....

di sini la kami sekeluarga rehat...Hotel Ambassaddor 1..sesiapa yang nak bercuti ke labuan tu cuba la menginap di sini...murah..ada wifi..serba ok la...pasar malam pun xjauh...hehehe...abang, terima kasih bawa kami menginap di sini ya...

1hb juga kami balik ke Tanah Besar...tiket semua dah beli...pagi2 dah hjn..alhamdulillah..hujan rahmat...pagi tu juga ci cinta ku keluar untuk belikan kami sarapan...cukup la adanya soto ceria...alhamdulillah...kenyang...tapi cintaku xikut sarapan...dia keluar nak jumpa kawan bekas ttempat kerja lamanya...klu xsilap c Azizi, c Hassan dan ada lagi la yang aku  xingat nama...

jam 10 lebih hujan masih turun...rancangan aku dan suami nak htr c abg ke kedai gunting rambut..tapi xkesampaian...jam 10 lebih juga suami balik dari berjumpa dengan kawan2nya...kemudian kami kemas2 apa yang patut sebab kejap lagi dah nak check out dah...sblm jam 12tgh kami kluar hotel...terima kasih...jumpa lagi...
sarapan pun sdh...check out hotel pun sdh...pasni cuci2 mata pla kat pasar baru Labuan...abang, ayang minta maaf sebb masukkan gambar dalam keadaan mcm ni...minta maaf ya sayang..ayang xnak perempuan lain tengok abang yang hensem ni..( gurau ja la bang )...aku tetap cemburu sebab aku bini abang...hehehe...
ini pla gambar pasar baru tingkat 2...kebanyakkannya kedai kain...ambik gambar buat kenangan untuk abang dan anak2..abang ingat ayang selalu ya...ayg dah tutup aurat supaya abg xdibebani dosa2 ayg kelak...jam 3.30pm...tu la masa feri kami berlepas...masa balik ni kami tak 1 kereta...2orang anak ku ikut c cinta..aku pula dengan c baby ja...nak tau kenapa?..

ni la tujuan kami sebenar datang ke Labuan...kereta c cinta yang x la berapa besar tu dah lama kami tinggal kan kat Labuan...sebab belum bayar cukai la jawabnya...hehehe...maaf ya sayangku encik suami yang terkacak dalam hati dan jiwaku sbb pecah rahsia...hehehe...time ni yg putih tu duk kat menumbok nak tggu yg bsr dr lbn...akhirnya berjumpa juga...akhirnya berganding juga...lama terpisah..akhirnya kami dapat satukan juga tapi hanya sebulan..ok la...buat suami tersayang...hati2 bawa kereta tu ya...jaga anak2 baik2...buat diri ku..aku juga kena drive hati2 demi suami dan anak2...mudah2an kami semua selamat sampai....

alhamdulillah...sampai juga...biarpun bnyk rintangan dlm prjlnan kami...alhamdulillah...sblm smpi rumah kami singgah jap beli mknan...masa ni kira2 jam 9lbh kot...yeeee...dia berganding lagi masa rehat...abgggg...ingt lg x tmpt ni?..jangan lupa2 ya...hehehe..

yg ni baru btl2 selamat sampai rumah....pertama kali dalam sejarah 2benda ni bergandingan di tmpt baru...siapa yang paling gembira???sdh tentu cintaku yang paling gembira..."abanggggg....sdh la tu...esok2 ja la ambik gambar lagi....nak tido dah...penat sangat...besok dah nak kerja dah..."

ok la...sekian cerita ku untuk tatapan mereka2 yang aku sayang...aku sayang mereka...



http://rostinimajin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...